Zakład Komunikacji Miejskiej w Suwałkach informuje, iż od dnia 1 stycznia 2016 r. ulegnie zmianie rozkład jazdy autobusów komunikacji miejskiej. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami jakie weszły do rozkłady jazdy.                                                                                      



Data i Godzina:








  • Pogoda:



    Plan Komunikacji Miejskiej:



    Akcja życzliwość:




    Losowe zdjęcie:

    ciepło.jpg



    Jesteśmy na FACEBOOK - u :




    Ankieta:

    Jak oceniasz rozkład jazdy komunikacji miejskiej
     




    Liczba Odwiedzających:

Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach. PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
Wpisany przez doktorek   
niedziela, 31 stycznia 2016 21:34

Wielokrotnie Czytelnicy naszej strony prosili o interwencję w tej sprawie. My nigdy nie pozostawiamy próśb bez echa. Wystosowaliśmy pismo do Urzędu Miasta.

Wiele osób skarżyło się w e-mailach na nieczytelność rozkładów jazdy, nieaktualne nazwy przystanków czy chociażby na powtarzające się kursy w rozkładach i dublowanie kursów w dni szkolne i bez szkół. W związku z powyższym w dniu 01.02.2016 r. do Urzędu Miejskiego w Suwałkach zostało wysłane pismo z prośbą i sposobami rozwiązania tychże sytuacji. Miejmy nadzieję, iż nasze propozycje zostaną wzięte pod uwagę. Oto jego treść:

 

 

Poprawiony: niedziela, 31 stycznia 2016 21:50
 
Discuss (7 posts)
TranslatorPS
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Feb 16 2016 18:58:20
Jako zaznajomiony z działaniem programu BusMan, pozwolę sobie co nieco powiedzieć na temat paru kwestii poruszonych w piśmie:

> Kwestia literek s i V. Są one bezpośrednio powiązane z typem odjazdu wybranym przy tworzeniu samego rozkładu. Być możne na jednym przystanku nie ma różnic pomiędzy jednym a drugim, ale mogą być wcześniej na trasie (np. kurs szkolny zaczynający wcześniej niż pozaszkolny) - wtedy program będzie generował osobno jeden kurs, a osobno drugi (por. www2.zkmgdynia.pl/rozklady/0153/0153r001.htm kontra www2.zkmgdynia.pl/rozklady/0153/0153r002.htm - mowa o kursach w okolicy godz. 13 w dni powszednie). A najlepsze jest to, że w BusManie przy tworzeniu suwalskich tabliczek jest ptaszek "[ ] scalanie godzin", którego zaznaczenie powoduje usuwanie zbędnych literek typów dnia.
> Kwestia numerów porządkowych. Nie chcę nic mówić, ale połowy z tych problemów można by się pozbyć poprzez dodanie spacji przed i po ukośniku. W obecnej formie jest to po prostu nieestetyczne. BusMan zresztą nie widzi ukośnika jako coś rozdzielającego dwa słowa i traktuje cały taki blok "Polskiego/Warszawska" jako jedno słowo, stąd też druga i nawet trzecia linijka.
> Ścinanie rozmiaru tabliczki. Zależny od tego, jak został zaprogramowany wzór. Moją radomską tabliczkę przy małej ilości kursów i przystanków ścina, ale krakowską (i suwalską) ma zaprogramowaną o stałej wysokości. Żeby to zmienić, trzeba by aktualizować BM.
> Nowe nazwy przystanków. Zdecydowanie NIE CHWALĘ sugestii osobnych nazw przystanków stanowiących jeden węzeł (przeciwległą parę)! Nie chwalę, a nawet stanowczo ODRADZAM! Utrudnia to orientację w sieci przystanków. Sugerowane rozwiązanie oznacza, że pasażer planujący podróż w domu na przykład, który będzie szukał przystanku powrotnego o tej samej nazwie go nie znajdzie, i być może będzie zniechęcony ze skorzystania z komunikacji miejskiej. Oczywiście przypominam też o spacjach wokół ukośników. Dla porównania pozwolę sobie przytoczyć plan sieci w Radomiu >> mzdik.radom.pl/upload/image/Plan-Radomia...kacja-2016-02-13.png >> z zaznaczonymi przystankami i spójnym nazewnictwem, które, w przeciwieństwie do zarówno obecnego, jak i proponowanego suwalskiego, jest intuicyjne nawet dla turysty z niczym więcej niż planem miasta w ręku. W przeciwieństwie do Suwałk, w Radomiu od obiektów nazwanych jest tylko 20 węzłów przystankowych przelotowych na 311 indywidualnych nazw na terenie samego miasta (gminy ościenne się nie liczą, bo one rządzą się własnymi prawami i jakaś jedna trzecia miejscowości ma tam liczby rzymskie jako wyróżniki poszczególnych przystanków) - odnoszą się one w większości do ważnych obiektów miejskich: dworce PKP i PKS, urząd miejski, szpitale, cmentarze, areszt, w paru skrajnych przypadkach szkoły czy firmy-właściciele wysypisk (z racji braku przecznic w danym miejscu) i tylko w dwóch miejscach nazwy sklepów - tylko dlatego, że dane sklepy kupiły i postawiły wiaty przystankowe i z tej racji dostały nazwy jako reklamę. We wszystkich innych przypadkach nazwy przystanków biorą się od ulic na których stoją i pobliskich przecznic. Jeszcze 11 lat temu o wiele więcej nazw było od obiektów (25 Czerwca / Szkoły Samochodowe --> 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie; 1905 Roku/Z.M."Łucznik" --> 1905 Roku / Kościuszki; 1905 Roku / PKS --> 1905 Roku / Obrońców; Struga/K.S."Radomiak" --> Struga / Zbrowskiego; Gołębiów / Garbarnia --> Gołębiów / Rodziny Ziętalów - pisownia bez spacji w dużej mierze oryginalna zresztą). Używanie nazw ulic, które praktycznie się nie zmieniają, jest z długoterminowego punktu widzenia lepsze niż nazywanie przystanków od nazw obiektów, które w każdej chwili mogą zmienić nazwy czy też z danego miejsca zniknąć - wtedy nazwy przystanków należałoby na bieżąco aktualizować, a to wiąże się nie tylko z kosztami (nowe rozkłady jazdy na przystankach, kursówki jeśli zawierają dany punkt kontrolny, zezwolenia, zapowiedzi przystankowe, etc etc etc), ale także i dezinformacją pasażerów, którzy to właśnie do nowych nazw będą się musieli przyzwyczaić (zależnie od lokalizacji może to dotyczyć wąskiego grona pasażerów lub połowy użytkowników sieci). W tym kontekście mam osobiste wrażenie, że ostatni przytoczony pomysł sam w sobie zaprzecza ostatniemu akapitowi opracowania.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem parę kwestii oraz że przytoczyłem temat warty dyskusji
#108508
stal-olthuis
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Mar 14 2018 07:31:13
prada handbag black brownprada sunglasses hermes perfumeprada backpack celebrity agesprada sneaker drawing kit
stal-olthuis
#123777
clubcadete
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Mar 14 2018 14:10:02
hermes so kelly baghermes bag guide radiohermes bag 15000 kithermes wallet original price malaysia
clubcadete
#123805
latexwebstudio
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Mar 16 2018 20:43:40
white silver womens nike air vibenna shoespink red mens asics gel kayano 21 shoesred silver womens nike zoom structure 20 shoesjordan 29 all white aj29jordan super fly 2 red heatair jordan 9 retro before number 9air jordan 8 customised costom
latexwebstudio
#123900
uolfax
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Apr 24 2018 19:54:38
nike air huarache se,adidas x 16.3 tf bleu orange,zx flux rose gull yeezys,nike air dt max 96 for sale,nike internationalist blau and rot,jordan 14 original thunder and lightning
uolfax
#125502
destinhunter
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Apr 26 2018 01:47:53
nike air force 1 elite kaufen nike roshe run digi camo mens air max 90 eminem nike dunk wu tang adidas springblade shoes price south africa nike air presto flyknit olive nike free flyknit 5.0 orange nike air max 2017 blue
destinhunter
#125731
ecoalianzas
Koncepcja poprawy czytelności rozkładów jazdy komunikacji miejskiej w Suwałkach.
Apr 26 2018 06:59:18
nike air max ld zero grey nike zoom structure 19 white green womens nike shox deliver black pink nike huarache black wolf grey nike air max 90 leather iron metallic red bronze air max zero tinker hatfield womens air jordan retro 5 purple yellow nike mercurial superfly fg black all white high
ecoalianzas
#125779

Quick Post

Enter code here  

Discuss this item on the forums. (7 posts)
Mapa Strony
Artefico - projektowanie stron internetowych, usługi informatyczne, instalacje alarmowe i monitoring