Zakład Komunikacji Miejskiej w Suwałkach informuje, iż od dnia 1 stycznia 2016 r. ulegnie zmianie rozkład jazdy autobusów komunikacji miejskiej. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami jakie weszły do rozkłady jazdy.                                                                                      



Data i Godzina:








  • Pogoda:



    Plan Komunikacji Miejskiej:



    Akcja życzliwość:




    Losowe zdjęcie:

    1119.jpg



    Jesteśmy na FACEBOOK - u :




    Ankieta:

    Jak oceniasz rozkład jazdy komunikacji miejskiej
     




    Liczba Odwiedzających:

Nasza odpowedź na komentarz Urzędu Miasta PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 

POŁĄCZENIE LINII 11 ORAZ 21

Punktem wspólnym owszem są przystanki, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Warto jednak zauważyć, że linie 11,19,21 swoją trasą pokrywają się kursując do ul. Kościuszki tą samą trasą. Nasza propozycja zakłada uruchomienie linii jednostronnej. Przy czym nie obciąża to zbytnio dojazdów do miasta, ponieważ zarówno z jednej strony jak i z drugiej strony ulic Świerkowej, Pułaskiego, Kowalskiego i Reja można śmiało dojechać do centrum miasta, jak również z dojazdem na Osiedle Kamena. Warto zauważyć, że na Osiedle Kamena kursuje średnio co 20 minut linia 19, więc nie stanowi to dużego problemu.

Jednym z zarzutów było zwiększenie czasu przejazdu do Poddubówka. Owszem czas zmieniły się z 37 minut na 38 minut więc tylko i wyłącznie 1 minutę. Natomiast z Poddubówka na Osiedle Kamena czas przejazdy dziś wynosi 38 minut a po zmianach wynosił by 20 minuty czy zmniejszyłby się o 18 minut. Ankieta wykazała, że 87% ankietowanych opowiedziało by się pozytywnie za taką zmiana, jeżeli miało by się to wiązać ze zwiększeniem ilości kursów. Warto zauważyć, że nasza propozycja daje możliwość dojechania na Osiedle Powstańców Wielkopolskich oraz Hańcza w godzinach 18 – 22, gdzie w dniu dzisiejszym takiej możliwości nie ma.

Następnym zarzutem był fakt, że z linii 21 w przeważającej części korzystają pracownicy okolicznych zakładów pracy znajdujących się w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej przy ulicy Buczka. Otóż nie tylko. W tamtych okolicach jest też dużo mieszkańców. Przykład bloku przy ulicy Buczka 185, w którym jest bardzo dużo mieszkańców, którzy korzystają z komunikacji miejskiej. Pozwolę sobie przytoczyć kurs o godzinie 11:45, z którego korzysta dość dużo mieszkańców tegoż bloku jak i okolicznych mieszkańców. W tym czasie we wszystkich zakładach pracy trwa jeszcze zmiana ranna do godziny 14. Więc nie korzystają z tego kursu pracownicy ale też ludzie. Sam z własnego doświadczenia wiem, że jest to problem gdy trzeba czekać na autobus około 2 h. W tamtym jak i w tym roku mam zajęcia praktyczne w jednym z okolicznych zakładów pracy, na które rano zawsze jestem spóźniony, a gdy wcześniej je skończę muszę czekać na autobus, bądź decydować się na wycieczkę do pobliskiego Dubowa, w którym autobus jest średnio co 20 minut.

Specjalna Suwalska Strefa Ekonomiczna ciągnie się również na ulicy Wojska Polskiego niedaleko od pętli Dubowo. I tu narodziło się moje pytanie: skoro Specjalna Suwalska Strefa Ekonomiczna ciągnie się aż od Wojska Polskiego po Buczka to dlaczego na Wojska Polskiego autobus pojawia się średnio co 20 minut, a na Buczka średnio co 1h 30min. Warto zauważyć, że na Wojska Polskiego jest mniej zakładów. (Wynika to z obliczeń ilości firm na Wojska Polskiego i Buczka na podstawie danych zawartych na stronie Specjalnej Suwalskiej Strefie Ekonomicznej. Kolejną sprawą jest dostanie się w okolice ul. Buczka o godzinie 18 do 20:30. W okolice Wojska Polskiego autobusów w tych godzinach mamy, aż trzy, natomiast w okolice Buczka zero. Powrót z okolic Buczka w wyżej wymienionych godzinach również jest niemożliwy .

Według rozmów z okolicznymi mieszkańcami 16 kursów (linia 3+ linia 21) jest to znacznie za mało. W swoim wcześniejszym uzasadnieniu zmian podałem fakt, że Poddubówek jest źle skomunikowany z Osiedlem Kamena. Chodziło mi tu bardziej o złe skomunikowanie Poddubówka z centrum naszego miasta.

Projekt zaproponowany przez nas w niewielkiej części zmieniałby nakład finansowy. Ilość kierowców została dopasowana do aktualnej ilości kierowców kursujących dziś na liniach 11 i 21.  Więc uważam, że należało by jeszcze raz pochylić się nad tym problem i zrobić coś w kierunku poprawy komunikacji miejskiej w tamtym rejonie. My w dalszym ciągu będziemy zastanawiać się nad kolejnymi propozycjami zmian dla tamtego rejonu.

 

ZMIANA TRASY LINII 14

W tym przypadku pozwolę sobie przytoczyć linię 18 i kurs po ulicach Różana i Kasztanowa. Ostatnio miałem przyjemność podróżowanie tą linią, a było to po zwiększysz opadach śniegu, gdzie na tych ulicach zalegały hałdy śniegu po pas dla człowieka. Wymijanie się na tej ulicy jest czasami wręcz nie możliwe, a jak w zimę muszą minąć się 2 autobus to jest już wcale nie możliwe. Kierowcy poradzili sobie świetnie, mino że przejechali obok siebie ja tak zwianą odległość ,,główki od szpilki”. Wracając jednak do linii 14 jak to Państwo zauważyli ulica Franciszkańska i Daszyńskiego ,, nie pozwolą na realizację bezpiecznego przejazdu autobusów”. Otóż pozwolę sobie po raz kolejny przytoczyć fakt, że przed zmianami 1 stycznia 2013 r. kursowała po podobnej trasie linia nr 5, na której nie zawsze pojawiał się autobus typu mindi -> Jelcz M081MB/3 #111 bądź  #112 często również Mercedesy i Irisbusy, które również dawały sobie radę więc uważam, że i w tej sytuacji dały by radę.

Nie odnotowano sygnałów od mieszkańców, ale zapotrzebowanie i zainteresowanie istnieje. Wkrótce również zaproponujemy, kolejny nasz pomysł na zmianę tym razem już w linii 5 pozwalający na szybsze dojechanie do miasta i wzięcie pod uwagę ulicy Emilii Plater w obsługę linii. Owszem, możecie tutaj teraz Państwo zarzucić, że na ulicy Emilii Plater jeździła już linia, która się nie sprawdziła. A dlaczego? A dlatego, że niemość, że miała fatalną trasę to i godziny odjazdów były niedostosowane do potrzeb okolicznych mieszkańców.

ZMIANA DOJAZDÓW NA PĘTLĘ, PRZEJAZDÓW TECHNICZNYCH NA REGULARNE LINIE

Jako argument przeciw podali państwo, że staracie się ograniczyć wariantowość linii. A ja pozwolę sobie przytoczyć linię nr 10, która to ma 8 różnych wariantów:

  1. Park Marii Konopnickie – Jasionowo,
  2. Jasionowo – Park Marii Konopnickiej,
  3. Jasionowo – Wojska Polskiego/Dubowo,
  4. Wojska Polskiego/Dubowo – Jasionowo,
  5. Wojska Polskiego/Dubowo – Pułaskiego/DPS
  6. Pułaskiego/DPS – Sejneńska – PGK.
  7. Sejneńska - PGK – Jasionowo
  8. Jasionowo – Sejneńska – PGK.

 

Wariantowość linii 10 nie jest mała. Jednak jeżeli nie wprowadzenie regularnych linii to warto zastanowić się nad wprowadzeniem np. linii 7 która będzie kursowała od Sejneńskiej na os. Kamena. Aby nie wykonywać pustych i bezsensownych przejazdów autobusów. Wprowadzenie kilku nowych linii dojazdowych pozwoli również na uporządkowanie systemu numeracji linii.

 

PRZENIESIENIE PRZYSTANKU 205 – SZPITAL NA PĘTLĘ PRZY SZPITALU

 

Warto by się pochylić jak najszybciej nad tym problemem. Dość dużo sygnałów otrzymujemy w związku z tym, że ten przystanek jest zbyt daleko od Szpitala. Wielu starszych ludzi, jest zmuszona korzystać z usług medycznych naszego szpitala. Jedynym niestety rozwiązaniem jest dla nich podróż autobusem. Rozumiem, że nie w każde miejsce da się tym autobusem dojechać, ponieważ nie jest to taksówka. Ale uważam, że to właśnie komunikacja miejska powinna ułatwiać pasażerom, a nie utrudniać. Niejednokrotnie ludzie dojeżdżający do Szpital są zniedołężniali i mają problemy z poruszaniem się a  pokonanie długiej odległości między przystankiem a Szpitalem to ogromna trudność. Dlatego uważam, że warto zając się tym tematem jak najszybciej.

 

 

,,CIEPŁY GUZIK”

 

Jak sami Państwo zauważyli jest to rozwiązanie praktyczne. W godzinach szczytu nawet i w Warszawie to rozwiązanie się sprawdza. A dlaczego? Powód jest bardzo prosty. Do systemu zapowiadania głosowego przystanków została wgrana komenda: ,,Proszę odsunąć się od drzwi”. Z własnych obserwacji wiem, że i tak kierowcy w godzinach szczytu sami otwierają i zamykają drzwi. W Suwałkach warto było by to wprowadzić w Mercedesach i Przegubach. Szkoda tylko, że w Irisbusach już się tego nie da.

Zdarzają się takie przypadki, dość często, że kierowca potrafi stać na przystanku około 2 – 3 minut przy czym cały czas ma otwarte drzwi i wychładza autobus.

 

 

BILET DOBOWY:

 

Mam nadzieję, że już w te wakacje zostanie taki bilet uruchomiony.

 

INFORMACJA PASAŻERSKA:

 

Pierwszym problemem jaki chciałbym poruszyć jest fakt braku odpowiedniego serwisu informacyjnego o zmianach w komunikacji miejskiej. Proszę spojrzeć na takie miasta jak: Warszawa, Poznań, Gorzów Wielkopolskich czy Gdańsk. Każde z wymienionych przeze mnie miast posiada odrębną stronę poświęconą komunikacji miejskiej. W Suwałkach (poza nasza EPGK, która ostatnich miesiącach ma problemy techniczne) nie ma takiej strony, która informowałaby o objazdach, zmianach tras, zmianach w rozkładach. Zostały wydane ogromne pieniądze na informatyzację komunikacji miejskiej, ale niestety zapomniano o stworzeniu porządnego serwisu informacyjnego.

Dość ciekawym posunięciem wykazał się Urząd Miasta w Pabianicach, który to przejął Nieoficjalną Stronę Komunikacji Miejskiej prowadzoną prze miłośników komunikacji miejskiej z Pabianic. Warto by się nad tym zastanowić czy Urząd Miasta w Suwałkach nie powinien zrobić podobnego kroku co Urząd Miasta w Pabianicach. Bądź też powinien uruchomić oddzielny serwer poświęcony komunikacji miejskiej.

Warto również wspomnieć, że do 2010 roku na przystankach pojawiały się ogłoszenia o zmianach w komunikacji miejskiej. Pozwolę sobie tu przytoczyć sytuację jaka zdarzyła mi się w te wakacje. Otóż wybrałem się do znajomego, który mieszkał na ulicy Mieszka I. Autobusem jechało dość sporo pasażerów. Większość wysiadła na ulicy 23. Października – MOPS. Ja jednak jechałem dalej. Otóż jakie było zdziwienie jednej z pasażerek kiedy to autobus skręcił w ulicę Grunwaldzką i skończył swoją trasę na ul. Bakałarzewskiej. Kobieta nie znała topografii miasta oraz nie wiedziała, że ulica Mieszka I jest w remoncie. A dlaczego? Dlatego, ze nie było stosownych ogłoszeni. Na przystankach. Pojawiły się on tylko i wyłącznie na 4 przystankach przy ulicy Mieszka I.  Po dalszej rozmowie z kobietą okazało się, że jest ona z Poznania, a taka sytuacja jak u nas w Suwałkach w Poznaniu nie miała by miejsca.

Dość ciekawym pomysłem są ogłoszenia w formie filmów. Są też tego jednak negatywne aspekty. Takie prezentacje są wyświetlane jedynie i wyłącznie w Mercedesach. I to są przeplatane zbędnymi innymi reklamami.

 
Discuss (49 posts)
Abercrombie Pas Cher
Nasza odpowedź na komentarz Urzędu Miasta
Jun 23 2015 22:35:15
louboutin pas cher louboutin pas cher air max pas cher Abercrombie Pas Cher Hollister Pas Cher ralph lauren pas cher louboutin pas cher chaussure louboutin pas cher louboutin pas cher Abercrombie Pas Cher air max pas cher Hollister Pas Cher ralph lauren pas cher louboutin pas cher chaussure louboutin pas cher Hollister Pas Cher ralph lauren pas cher Abercrombie Pas Cher air max pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher ralph lauren pas cher ralph lauren pas cher ralph lauren pas cher ralph lauren pas cher ralph lauren pas cher ralph lauren pas cher Hollister Pas Cher Hollister Pas Cher Hollister Pas Cher Hollister Pas Cher Hollister Pas Cher Abercrombie Pas Cher Abercrombie Pas Cher Abercrombie Pas Cher Abercrombie Pas Cher Abercrombie Pas Cher Abercrombie & Fitch Abercrombie Pas Cher Hollister Pas Cher
Abercrombie Pas Cher
Abercrombie Pas Cher
#57443
Ralph Launren Outlet
Nasza odpowedź na komentarz Urzędu Miasta
Jun 24 2015 06:50:44
www.ralphlaurenoutletonlineus.com Ralph Lauren Outlet Ralph Lauren Outlet www.ralphlaurenoutlet.cc Ralph Lauren Outlet Ralph Lauren Outlet
Ralph Launren Outlet
Ralph Launren Outlet
#57574
http://imagesy.fr/longchamp-bag-real-or-fake-quiz/ #107438
http://www.eliteurbanconcepts.com/uggs-online-store-canada/ #107494
http://www.americantrophysales.com/dior-so-real-homme-2014.php #108432
http://www.jvmbusinesspark.com/m50130/ #108671
http://www.netsquared.com/wol.asp?meizitang-erfahrung-2013-2/ #108743
http://www.peanutandpip.com/wol.asp?m54008/ #108952
http://www.goodyearweltmachines.co.uk/wol.asp?louis-vuitton-store-guess/ #109163
http://www.westgateconsultancy.co.uk/wol.asp?meizitang-botanical-pills-side-effects-0-5mg/ #109346
http://www.westgateconsultancy.co.uk/wol.asp?jual-meizitang-original-murah-jakarta/ #109558
http://www.thescreencompany.co.uk/wol.asp?como-comprar-meizitang-en-espana-online/ #109999
http://nndc.kier.co.uk/wol.asp?meizitang-strong-version-dosage/ #110205
http://www.linkmore.co.uk/wol.asp?sevigne-pm/ #110413
http://www.goodyearweltmachines.co.uk/wol.asp?meizitang-asli-dan-murah-4500/ #110626
http://www.phoenixmed.co.uk/wol.asp?ray-ban-cheap-luxury-on-sale/ #110743
http://www.notjustquads.co.uk/wol.asp?comprar-meizitang-por-internet/ #111252
http://www.goodyearweltmachines.co.uk/wol.asp?louis-vuitton-damier-azur-canvas-milla-clutch-mm-n63078/ #111538
http://www.mfp-filter.com/wol.asp?donde-comprar-meizitang-en-villahermosa-4dx/ #111800
http://www.pre67vw.com/wol.asp?meizitang-weight-loss-yoga/ #112033
http://www.usmspareparts.co.uk/wol.asp?louis-vuitton-backpacks-for-cheap/ #112242
http://www.shoemakingmachinery.co.uk/wol.asp?pastillas-meizitang-iquique-4x4/ #112462
http://www.thescreencompany.co.uk/wol.asp?ray-ban-3362-polarized-silver/ #112651
http://www.phoenixmed.co.uk/wol.asp?fake-ray-ban-sunglasses-zurich/ #112859
http://www.youreyesurgery.co.uk/wol.asp?louis-vuitton-brands-cheap-bags/ #113072
There are too many comments to list them all here. See the forum for the full discussion.
Quick Post

Enter code here  

Discuss this item on the forums. (49 posts)
Mapa Strony
Artefico - projektowanie stron internetowych, usługi informatyczne, instalacje alarmowe i monitoring